فورد در حال توسعه فناوری است تا به رانندگان کمک کند تا مطمئن شوند که آیا تحت تعقیب هستند یا خیر.
همانطور که در یک درخواست ثبت اختراع فورد که توسط اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) در 6 آوریل 2023 منتشر شد (اما در 6 اکتبر 2021 ثبت شد)، این خودروساز به دنبال راه هایی برای استفاده از اتصال خودرو برای جلوگیری از تعقیب با نشان دادن به رانندگان است. آنها در حال پیگیری هستند.
با وسایل نقلیه متصل به یک سرور ابری،فورد پیش بینی می کند که به افراد اجازه دهد "درخواستی برای انجام عملیات نظارتی" از تلفن هوشمند یا دستگاه دیگری ارسال کنند. سپس این سیستم حرکت یک وسیله نقلیه مورد نظر را ردیابی می کند تا مشخص کند که آیا فردی که درخواست نظارت دارد دنبال می شود یا خیر.
تصویر ثبت اختراع سیستم تشخیص تعقیب فورد
با توجه به درخواست ثبت اختراع، این نظارت می تواند به روش های مختلفی انجام شود. این سیستم میتواند یک geofence راهاندازی کند، و ردیابی کند که آیا وسیله نقلیه زیر خیلی نزدیک شده است یا خیر، یا نشان دهد که آیا راننده پشت وسیله نقلیه دیگری پنهان شده است تا دیده نشود. فورد پیشنهاد میکند که همان دستگاههایی که برای کمکهای راننده از جمله لیدار، سنسورهای اولتراسونیک و دوربینها استفاده میشوند، برای این کار استفاده میشوند و اضافه میکند که رانندگان همچنین میتوانند تصاویری از وسیله نقلیه ادعایی استالکر بگیرند.
پتانسیل نظارت فراتر از ردیابی وسیله نقلیه دیگر است. اگر دو خودرو به ارتباط خودرو به خودرو (V2V) مجهز باشند، یکی میتواند اطلاعاتی را از دیگری درخواست کند و به راننده این امکان را میدهد تا شماره شناسایی وسیله نقلیه (VIN) یک وسیله نقلیه را ببیند تا به شناسایی آن یا شخص رانندگی کمک کند . اگر شخصی معتقد است که تحت تعقیب قرار گرفته است، طبق درخواست ثبت اختراع، این اطلاعات می تواند به پلیس نیز ارسال شود.
تصویر ثبت اختراع سیستم تشخیص تعقیب فورد
به گفته فورد، این فناوری همچنین میتواند برای وسایل نقلیه سواری که توسط شرکتهایی مانند Uber و Lyft اداره میشوند و همچنین خودروهای خودمختار استفاده شود. این خودروساز همچنین پیشنهاد میکند که میتوان از آن برای افرادی که با یک وسیله نقلیه، احتمالاً یک وسیله نقلیه سواری یا اتوبوس با استفاده از وسایل شخصی سفر میکنند، استفاده کرد.
درخواست ثبت اختراع با برنامه های تولید مطابقت ندارد و این ایده حداقل با یک مانع فنی بزرگ روبرو است. در حالی که V2V سال ها مورد بحث قرار گرفته است، با فورد پیش بینی می کند که می تواند چراغ های راهنمایی را حذف کند ، تعداد وسایل نقلیه مجهز به این فناوری خیلی زیاد نیست. و در حالی که این نیت خوب است، ممکن است پیامدهای قانونی برای فناوری وجود داشته باشد که به رانندگان اجازه می دهد به میل خود از یکدیگر نظارت کنند.