اخبار خودرو

ضد یخ مناسب خودروهای فونیکس و ام وی ام چیست؟

قیمت و خرید ضدیخ خودرو پارس

ضد یخ مناسب خودروهای فونیکس و ام وی ام چیست؟

چه ضدیخی مناسب خودروها ی MVM (ام وی ام) و چری (CHERy)  و فونیکس( FOWNIX) می باشد؟

دراین مقاله سعی داریم تا درمورد ضدیخ وکاربرد آن در خودروها اطلاعاتی را به اشتراک بگذاریم

ضد یخ مایعی است که به آب خودرو اضافه می گردد تا در زمستان از یخ زدگی و در تابستان از جوش آوردن آب خودرو جلوگیری نماید.  ضد یخ یک افزودنی بر پایه الکل است در رنگ های متفاوتی در بازار موجود می باشد و از اتیلن گلیکول ساخته می شود.

یکی از اصلی ترین وظایف ضد یخ، جلوگیری از یخ زدگی مایع خنک کننده در داخل سیستم گردش آب خودرو است. آب پس از یخ زدن ، حجم آن افزایش می یابد و در نتیجه باعث فشار آوردن به دیواره های اجزای سیستم خنک کننده که اکثرا فلزی می باشند ، می شود و باعث ترک برداشتن آنان  مانند رادیاتور و یا بلوکه سیلندر خواهد گردید.

ضدیخ دارای مواد افزودنی است که باعث جلوگیری از خوردگی و اکسید شدن قطعات فلزی موتور خواهد شد.

خرید ضد یخ پارس

از جمله مطالبی که باید در هنگام استفاده از ضدیخ به آن توجه داشت، میزان افزودن ضدیخ به مایع خنک کننده خودرواست. ودرصورتی که میزان ضدیخ بیشتر از حدمجاز باشد باعث اختلال در سیستم خنک کننده ودر نتیجه موجب  صدمه به موتور و اجزای آن خواهد شد ودر صورتی که این میزان کمتر از حد مجاز باشد در دماهای پایین آب یخ زده و موجب صدمه خواهدگردید.

این میزان توسط شرکت سازنده مشخص می گردد ولی اگر از این میزان اطلاعی ندارید در اکثر خودروها بایستی  نیمی از مایع خنک کننده آب و نیمی دیگر ضدیخ باشد. مثلا اگرسیستم خنک کننده خودرو گنجایش 4 لیتر  مایع خنک کننده را دارد 2 لیتر آب و 2 لیتر ضد یخ در درون آن بریزید .

ودرپایان متذکر می گردیم که حتما از ضدیخ ها ی استاندارد و متناسب به خودروی خود استفاده نمایید.

ضد یخ مدیران خودرو که تحت لیسانس و کنترل کیفیت خدمات پس از فروش و مورد تایید شرکت فونیکس(fownix) و چری (CHERY) چین بوده ومناسب این گروه خودوریی می باشد.

فروشگاه کارمانیایدک نماینده فروش قطعات و لوازم ام وی ام mvm چری و فونیکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید