اخبار خودرو

راننده خودکار اینتل در پورشه

راننده خودکار اینتل در پورشه

پورشه تماماً لذت رانندگی است، اما مواقعی وجود دارد که حتی صاحبان پورشه هم می خواهند وظایف رانندگی را به وسیله نقلیه واگذار کنند، مانند ترافیک سنگین یا در حین رفت و آمدهای خسته کننده. راننده خودکار اینتل اینجا وارد عمل خواهد شد.

پورشه این را می‌داند و به همین دلیل است که خودروساز در حال برنامه‌ریزی فناوری خودکار کمک راننده برای مدل‌های آینده است. پورشه در بیانیه‌ای در روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد سیستم خودکار کمک راننده SuperVision متعلق به اینتل را در خودروهای خود ادغام کند.

مایکل اشتاینر، رئیس بخش تحقیق و توسعه پورشه، در بیانیه‌ای گفت:جنبه‌های خاصی از رانندگی نیمه خودکار وجود دارد که ما به آنها علاقه‌مندیم». سیستم‌های هوشمند مانند فناوری Mobileye SuperVision می‌توانند در موقعیت‌های روزمره به راننده کمک کنند، به‌عنوان مثال با عدم نیاز به نگه داشتن دست روی فرمان در تمام مدت در ترافیک.

Mobileye تامین کننده اصلی فناوری حسگر مبتنی بر دوربین برای OEM ها، از جمله شرکت مادر گروه فولکس واگن پورشه است، و در سال های اخیر این شرکت در حال توسعه سیستم های کمک راننده خود بوده است. پیشرفته ترین سیستم Mobileye SuperVision است که پورشه گفته است آن را برای وسایل نقلیه خود تنظیم خواهد کرد.

SuperVision می‌تواند موقعیت‌های مختلف جاده‌ای و ترافیکی را در حالت هندزفری کنترل کند، اما همچنان از راننده می‌خواهد که جاده را همیشه کنترل کند و در صورت لزوم آماده اقدام باشد. این بدان معنی است که هنوز در سطح 2 در مقیاس SAE توانایی خودرانی قرار دارد . سطح 3 اولین سطحی است که در آن تجربه هم بدون دست و هم بدون چشم است.

عملکردهای خاص SuperVision شامل توانایی خودرو برای دنبال کردن یک مسیر ناوبری انتخاب شده توسط راننده، تغییر خط و عبور از وسایل نقلیه کندتر در جاده های چند خطه است. SuperVision همچنین می تواند موقعیت های خاص پارکینگ را مدیریت کند. این سیستم به 11 دوربین و سنسورهای رادار متعدد و همچنین نقشه های بسیار دقیق متکی است. تمام داده ها با رایانه سیستم روی تراشه و فناوری هوش مصنوعی Mobileye پردازش می شوند.

پورشه اشاره ای نکرده است که راننده خودکار اینتل چه عملکردی در خودروهای خود خواهد داشت. این خودروساز همچنین نگفته است که SuperVision چه زمانی در دسترس خواهد بود یا چه خودروهایی از آن استفاده خواهند کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید