اخبار خودرو

میل لنگ خودرو چیست؟ و چه کارکردی در موتور خودرو دارد؟

کارکرد میل لنگ

 

  1. میل لنگ خودرو چیست؟ و چه کارکردی در موتور خودرو دارد؟

میل لنگ چگونه کار می کند؟ میل لنگ چگونه ساخته می شود؟ مقاومت پیچشی چیست؟ میل لنگ از چه موادی ساخته شده است و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟  عوامل خرابی میل لنگ؟ این مقاله به شما پاسخ می دهد.

ساختمان وخواص

برای تحمل بارهای سنگین ، میل لنگ دارای سطح سخت شده و هسته ای محکم است. بنابراین ، میل لنگ ها اغلب از فولاد جعلی ساخته می شوند. دوره دانه مداوم باعث می شود که مقاومت پیچشی بالایی به دست آید. موقعیت های یاتاقان روی میل لنگ سخت شده و باعث مقاومت بیشتر آنها در برابر سایش می شود. 

میل لنگ خودروی ام وی ام

عملکرد میل لنگ

میل لنگ نیروی ایجاد شده توسط احتراق در موتور را به حرکت چرخشی تبدیل می کند. حرکت خطی رو به بالا و پایین پیستون ها توسط میله اتصال به گشتاور تبدیل شده و سپس به چرخ پرواز منتقل می شود.

کارکرد میل لنگ

عوامل خرابی یا شکستگی میل لنگ

آماده سازی و تمیز کردن قبل از نصب

هرگونه صدمه از قبل موجود در خط مرکزی یاتاقان اصلی و میله های اتصال را به درستی برطرف کنید.

پوسته های بلبرینگ میل لنگ و درپوش بلبرینگ را وارد کنید. همیشه تداوم و تمیزی سوراخ های روغن و همچنین قطر مجلات اصلی بلبرینگ و مقطع را در نظر داشته باشید.

با استفاده از هوای فشرده مجاری روغن موجود در میل لنگ را کاملاً تمیز کنید.

سطوح کشویی پوسته های یاتاقان را با روغن تأیید شده کاملاً چرب کنید.

درپوش های اصلی بلبرینگ را نصب کنید. همیشه به شماره گذاری درپوش های اصلی یاتاقان توجه کنید. پیچ های بلبرینگ اصلی را کمی روغن زده و به گشتاورهای سفت کننده تجویز شده محکم کنید.

میل لنگ خودروی ام وی ام

علت شکستن میل لنگ ها خستگی بسیار کمی است که در مورد استفاده طولانی مدت ایجاد شده است


میل لنگ خودروی ام وی ام

بیشتر اوقات ، خراب شدن میل لنگ را می توان به موارد زیر نسبت داد:

  • اضافه بار مکانیکی میل لنگ از طریق احتراق غیر عادی ، چکش آب و غیره
  • گرفتگی ناگهانی موتور به دلیل خرابی گیربکس ، شل شدن وزنه وزنه و غیره.
  • نوسان بیش از حد دوار ، به عنوان مثال میراگرهای ارتعاش معیوب ، فلایویل ها یا کوپلینگ های معیوب.
  • ضعیف شدن مواد به دلیل خرابی یاتاقان قبلی یا مجلات بلبرینگ آنیل و غیره.
  • کار اصلاح غیرقابل اعتماد در بلبرینگ میل لنگ.

خطاهای نصب و سایش بیشترین علل آسیب به بلبرینگ های میل لنگ و میل لنگ هستند

  • نرم شدن مجلات یاتاقان به دلیل خرابی یاتاقان قبلی یا کار اصلاح نامناسب ، به عنوان مثال دوباره خرد کردن بیش از حد.
  • استفاده از پوسته های بلبرینگ نادرست ، به عنوان مثال یاتاقان های معمولی سه جزء به جای بلبرینگ های چکش ، سوراخ های روغن نادرست یا مفقود شده.
  • از ترخیص بلبرینگ تجویز شده پیروی نمی شود. علل: میل لنگ ساییده یا پیچ خورده ، مجلات یاطاقان یاتاقان بزرگ یا بزرگ یا خطاهای هندسی مانند مجلات بلبرینگ مخروطی یا کروی.
  • کمبود روغن در هنگام راه اندازی زیرا سیستم روغن با روغن پر نشده و از قبل فشرده شده است.
  • به دنبال خرابی بلبرینگ ، سوارف در مدار روغن موتور باقی ماند.
  • کولر روغن ، روغن موتور و فیلتر روغن تعویض نشد.
  • قطر سوراخ یاتاقان های میل لنگ در میل لنگ پس از آسیب قبلی از بین نرفته یا تعمیر نشده است.
  • کلاه بلبرینگ اصلی/بلبرینگ مخلوط شده یا پیچ خورده نصب شده است.
  • گشتاورهای سفت کننده نادرست و/یا پیچ های درپوش بلبرینگ قدیمی استفاده شد.

نکات و ترفندهایی برای افزایش طول عمر سرویس میل لنگ شما

 

  • مقدار روغن کافی در موتور (مطابق با مشخصات تولید کننده).
  • مشخصات دقیق روغن ، از روغن آلوده یا قدیمی استفاده نکنید.
  • از آلودگی روغن موتور به مایع خنک کننده یا سوخت خودداری کنید.
  • از نقص در مدار روغن که می تواند منجر به مشکلات فشار روغن شود (مانند خرابی پمپ روغن ، خرابی شیر کاهش فشار روغن ، خرابی نازل های انژکتور یا محفظه فیلتر روغن ، مسدود شدن خطوط و مجاری و غیره) جلوگیری کنید.
  • از دمای بالای روغن موتور جلوگیری کنید زیرا ممکن است باعث پاره شدن لایه روان کننده شود

دیدگاهتان را بنویسید