بلبرینگ شفت ورودی گیربکس CVT
بلبرینگ شفت ورودی گیربکس CVT (از لوازم ام وی ام X33S اتومات / تیگو 5 می باشد ) گیربکس CVT ، یا گیربکس متغیر پیوسته ، به طور یکپارچه از بی نهایت دنده تشکیل شده و پیوسته تغییر می کند، در حالی که انواع دیگر گیربکس های مکانیکی تعداد محدودی از نسبت دنده ها را ارائه می دهند و تعویض های سختی بین هر کدام دارند.مدل 019CHA-1502522
( از لوازم یدکی چری تیگو 5 میباشد.)
هنگام خرید خودروی دست دوم با CVT چه نکاتی را باید رعایت کرد
قبل از خرید خودروی دست دوم با CVT که توسط کارمانیا یدک توصیه شده است، باید تحقیقات بیشتری انجام دهید . به دلیل هزینه تعویض CVT، مطمئن شوید که یک تست درایو انجام دهید، یک بازرسی انجام دهید و گارانتی آن را بررسی کنید.
هنگام رانندگی آزمایشی، به موارد زیر توجه کنید:
-
تعویض دنده آهسته:
- در حالی که نیازی به تعویض دنده CVT از دنده اول به دوم ندارید، باید بین پارک، رانندگی و دنده دنده عوض کنید. اگر بیش از یک ثانیه یا بیشتر طول بکشد تا گیربکس جابجا شود، می تواند نشان دهنده یک CVT معیوب باشد که ممکن است به زودی خراب شود.
-
صداهای عجیب:
- CVT ها به طور طبیعی بلندتر از نمونه های سنتی خود هستند، اما نباید آنقدر بلند باشند که زمزمه کردن و ناله کردن عادی باشد. اگر هنگام شتاب گیری صدای بیش از حد می شنوید، این یک پرچم قرمز است.
- لغزش: هنگامی که شتاب می گیرید، باید یک شتاب مداوم و بدون درز را تجربه کنید. اگر لیز بخورد یا به طور لحظه ای برق قطع شود، CVT معیوب است.
-
تعویض ناگهانی دنده:
- تعویض دنده هرگز نباید باعث تکان دادن یا تکان دادن خودرو شود.
- دور در دقیقه ناسازگار:
- CVT باید ثابت بماند، بنابراین اگر در حین رانندگی با سرعت ثابت متوجه نوسان در دور در دقیقه شدید، ممکن است نشان دهنده وجود مشکل باشد.
- مایع گیربکس کثیف:
- اگر مایع گیربکس کثیف باشد، می تواند نشان دهنده یک مشکل در CVT و سایر مشکلات باشد.
طراحی مخصوص برای عمر بیشتر بلبرینگ شفت ورودی گیربکس CVT؟
یاتاقانهای CVT باید اصطکاک کم داشته باشند و الزامات مورد نیاز برای عمر طولانی، استحکام و استحکام خزشی را برآورده کنند. یاتاقان های جدید بر اساس تخصص اختصاصی که NSK در زمینه های عملیات حرارتی ویژه، جلوگیری از خزش +2 و طراحی بلبرینگ توسعه داده است، ساخته شده است و دارای یک قفس پلاستیکی تقویت شده با الیاف است که دو و نیم برابر عمر موجود را ارائه می دهد. بلبرینگ یاتاقانهای جدید با محدود کردن آسیبهای سطحی (لایهشدن) که هنگام استفاده از یاتاقانها با روغن کم ویسکوزیته یا در شرایط روغنکاری بدون چربی یا روانکاری با آلودگی مواد خارجی رخ میدهد، جهشی بزرگ در دوام برای CVT ارائه میکنند.خزش زمانی رخ می دهد که حلقه بیرونی ثابت باشد و حلقه داخلی اجازه چرخش داشته باشد، اما حلقه بیرونی ثابت به تدریج می چرخد
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.