مجله خودرو

آماده سازی خودرو برای روزهای سرد

آماده سازی خودرو برای روزهای سرد

یکی از مهمترین اقدامات در جهت سالم نگه داشتن هر وسیله نقلیه‌ای، آماده سازی خودرو برای روزهای سردو فصل زمستان در هر سال است که با ذکر این موضوع اذهان تنها به سمت تهیه زنجیر چرخ می‌رود، اما این وسیله تنها گزینه لازم نیست.

آماده سازی خودرو برای روزهای سرد

به طور معمول در کشورهای مختلف حساسیت و توجه به سلامت خودرو و بررسی مرتب موتور، تایرها، شیشه‌ها و غیره با شرایط آب و هوایی ارتباطی نزدیک دارد. به گونه‌ای که در کشورهای سردسیر نحوه نگهداری از خودرو و استفاده از انواع وسایل و تجهیزات ایمنی مناسب همچون زنجیر چرخ در برف و باران و در کشورهای گرمسیر چک کردن مدام باد لاستیک‌ها و سلامت موتور و غیره بسیار اهمیت دارد.

مراحل آماده سازی خودرو برای روزهای سرد

بررسی سلامت لاستیک ها: حتما در اوایل پاییز و پیش از شروع باد و باران و برف زمستانه بهتر است سری به تایرهای ماشینتان بزنید و از سلامت کامل آنها مطمئن شوید.

3آماده سازی خودرو برای روزهای سرد

بررسی باتری خودرو: یکی از عمده ترین مشکلات زمستانه ی خودرو ها خرابی باتری ماشین است. هرچند خرابی باتری خودرو دلایل متعددی دارد که تنها دلیل آن سرما نیست.

بررسی چراغ های مه شکن: چراغ های مه شکن از زمان شروع فصل سرما تا شروع فصل گرما یکی از ملزومات رعایت ایمنی رانندگی محسوب میشود.

بررسی مایع ضد یخ: باید پیش از سرمای شدید هوا سطح ضد یخ ماشینتان را کنترل کنید و اگر چیزی از زمستان گذشته درون رادیاتور باقی مانده را خالی کنید.

آماده سازی خودرو برای روزهای سرد-4

بررسی برف پاک کن ها: باید علاوه بر بررسی محلول شیشه شوی و اطمینان از سلامت مخزن ، لاستیک برف پاک کن و حرکت صحیح آن روی شیشه به خوبی بررسی شود.

بررسی ترموستات خودرو: ترموستات نقش بسزایی در دمای پیشرانه خودرو دارد. به گونه ای که این قطعه مکانیکی به دما حساس و در مسیر آب خنک کننده خودرو قرار دارد.

مهمترین ملزومات خودرو

مایع ضد یخ

اسپری پنچر گیری

کاردک یخ شکن

لباس گرم و پتو

جعبه کمک های اولیه

آب خوردن

چراغ قوه

زنجیر چرخ

فروش اینترنتی لوازم یدکی و قطعات mvm ام وی ام و چری در فروشگاه کارمانیایدک

نمایندگی فروش لوازم یدکی مدیران خودرو کد 5055 (علمی)

تلفن : 09120557399 و 09139980183 و 09210448394

ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا از تخفیف ها و طرح های ویژه ما با خبر شوید.

آدرس اینستاگرام: https://www.instagram.com/kyadak.ir/

دیدگاهتان را بنویسید